Organisasi massa Front Pembela Islam (FPI) Kabupaten Pidie, yang dibantu sayap juangnya Laskas Pembela Islam (LPI) dan Mujahidah Pembela Islam (MPI), sangat antusias melakukan aksi nyata berupa penggalangan dana untuk para korban musibah gempa,bencana,dan pemberantasan maksiat.

loading...
Thursday, January 16, 2020

harga batu zamrud termahal

loading...

Batu Zamrud Termahal di Indonesia--Emerald Agate adalah batu permata hijau yang sangat indah jika kita melihatnya, selain agar zamrud ini juga mempunyai harga dari rendah ke tinggi.

Warna (warna): Warna agar zamrud menentukan nilai atau kualiti agar zamrud. semakin hijau warna dalam zamrud, semakin tinggi harganya. Perkara yang paling penting untuk menentukan nilai atau kualiti agate zamrud ini adalah warna. Warna terbaik untuk zamrud adalah hijau terang yang terlalu gelap dan tidak terlalu pucat.


Saiz (saiz): Semakin besar zamrud, semakin besar harga. Zamrud kecil boleh dibeli dengan harga yang berpatutan, kerana terdapat kurang bahan, dan juga kerana agat zamrud kecil jarang jarang daripada zamrud besar.

Potong: Dalam memotong zamrud, lebih baik untuk meninggalkannya kepada pakar, kerana potongan zamrud dapat mempengaruhi nilai dan harga zamrud. nilai dan harga zamrud juga ditentukan oleh nilai diskaun. Lebih baik zamrud dipotong ia akan mencerminkan jumlah maksimum cahaya.

Kejelasan (kejelasan): zamrud mempunyai kejelasan yang berbeza. yang lebih jelas atau lebih jelas pada zamrud harga dan nilai akan meningkat. tetapi terutamanya dalam menentukan nilainya, harga dan kualiti zamrud ditentukan oleh kejelasan. Hampir semua zamrud atau zamrud semulajadi ini mempunyai beberapa kekacauan atau kelemahan di dalamnya, yang disebut dengan kemasukan. Ia boleh diterima untuk zamrud untuk mempunyai kejelasan sempurna dan nilai zamrud tidak rendah. Walau bagaimanapun, terdapat perbezaan yang signifikan dalam zamrud yang banyak termasuk, atau sangat mendung sehingga mereka kehilangan ketelusannya.

Emerald, Imitasi dan Rintangan Sintesis (Rawatan, Sintetik dan Imitasi): Hampir semua batu zamrud menjalani pelbagai rawatan sebelum mereka dibuat menjadi perhiasan atau pernak-pernik. Sebahagian daripada pemprosesan ini diterima dan terdapat orang-orang yang berfikir ada penipuan. Juga kerana nilai itu mahal, zamrud biasanya disintesis di makmal. Dan kadang-kadang penjual tidak jujur, mungkin cuba menjual batu lain sebagai zamrud. batu permata sistetisi tentu harga sangat berbeza, kerana biasanya zamrud sintetik dibuat dari campuran kaca dan kristal.


Makna dan simbologi (Makna dan Symbology): Emerland mempunyai banyak sifat penyembuhan dan telah menjadi penting bagi banyak budaya selama ribuan tahun. Agar batu zamrud ini mempunyai makna yang tenang dan agung yang menggunakannya akan meningkatkan nilai keyakinan.

Berikut adalah gambar batu permata zamrud atau emeraland dan perhiasan zamrud dianalisis dan ditulis.

Di bawah ini adalah zamrud yang dipotong menjadi bentuk cabochon (bulat atau bujur). Potongan zamrud untuk cabochon sentiasa kurang jelas dan umumnya lebih rendah. Walau bagaimanapun, yang satu ini mempunyai warna hijau cantik yang menjadikan kenaikan harga. Batu zamrud ini memiliki harga sekitar Rp 200.000 hingga Rp 500.000 per karat


Ini adalah contoh batu zamrud berkualiti rendah. jelas ini agak miskin, luka buruk, mereka kecil, dan yang paling penting, warna-warna telah menanggung kami. Jangan membeli zamrud seperti ini, melainkan anda hanya mahu mempunyai zamrud dan anda mempunyai kos yang rendah. Agar zamrud ini mempunyai harga antara Rp 50.000 per karat.

agung zamrud oval

Emerald sintetik ini adalah zamrud pada cincin ini yang jelas dan bagus, sedikit terlalu jelas. Walaupun ketiadaan ciri kemasukan adalah petunjuk bahawa ia adalah sintetik. Batu-batu yang tidak rosak mungkin merupakan pantulan yang seharusnya berwarna hijau muda. Batu zamrud ini memiliki harga sekitar Rp 700.000 hingga Rp 1.000.000 per karat.


sintetik zamrud zamrud sintetik
Ini adalah jenis zamrud yang anda beli. Walaupun ia tidak jelas seperti zamrud di bahagian atas, ia lebih berharga kerana warna zamrud hijau terang. Kejernihan (kejelasan) tidak dapat mengurangkan nilai dan pemotongan yang sangat baik (semua cahaya dan aspek bahkan dicerminkan dari bawah). Batu zamrud ini memiliki harga mulai dari Rp 1.000.000 hingga Rp 1.500.000 per karat.

agar zamrud zamrud
Emerald warna miskin adalah zamrud Ini adalah pemotongan yang jelas dan baik dan cukup baik (memerah zamrud). Tetapi, hijau itu sedikit terlalu gelap. Batu zamrud ini memiliki harga antara Rp 300.000 hingga Rp 800.000 per karat.

Agate Emerald warna emerland miskin

Warna zamrud membosankan adalah batu zamrud yang mempunyai kejernihan (kejelasan) dengan banyak kemasukan berbisik dan fraktur khas zamrud. Walau bagaimanapun, mereka yang mengecam zamrud mula-mula berwarna hijau agak kekuning-kuningan sedikit. Suatu warna batu zamrud seharusnya lebih hidup dan sedikit biru. batu zamrud ini mempunyai harga diantara Rp 400.000 sampai  Rp 700.000 per karatnya.

Batu Akik Jamrud door color emerland

poorly cut emerald     Ini ialah contoh batu zamrud yang sangatlah buruk pemotongannya. Kita dapat melihatkan melalui bagian bawahnya, yang artinya itu tak dipotong secara benar, cahayanya harus dipantul kembali pada mata kita. Seginya pula tak pecah dan rata. Seperti zamrud kebanyakan, yang  ini tergolong hingga kejelasannya ialah berkurang. Warna dalam zamrud ini sangat nyata dan warnanya cukup pucat. batu akik  zamrud ini mempunyai harga diantara Rp 700.000 sampai Rp 900.000 per karatnya.

batu akik zamrud poorly cut emerland

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google+
Tags :

Related : harga batu zamrud termahal

0 comments:

Post a Comment