Organisasi massa Front Pembela Islam (FPI) Kabupaten Pidie, yang dibantu sayap juangnya Laskas Pembela Islam (LPI) dan Mujahidah Pembela Islam (MPI), sangat antusias melakukan aksi nyata berupa penggalangan dana untuk para korban musibah gempa,bencana,dan pemberantasan maksiat.

loading...
Wednesday, January 22, 2020

Batu Akik Ruby dan Khasiatnya

loading...

Agate yang kini menjadi trend di kalangan penduduk di Indonesia. bukan sahaja datang dari kalangan orang tua. tetapi agata hari ini juga boleh menarik minat golongan muda. Terutama untuk golongan muda yang sangat menyukai keindahan agate.

Salah satu agata yang paling popular dan banyak dicari oleh pengumpul dan peminat batu adalah ruby ​​atau sering dirujuk sebagai agata merah delima. Orang yang sangat ramai yang berhasrat mempunyai agate seperti ini.

Agate yang kini menjadi trend di kalangan penduduk di Indonesia. bukan sahaja datang dari kalangan orang tua.

Ciri-ciri Agate Ruby dan Manfaatnya
Batu agate ruby ​​atau batu merah delima, adalah batu yang berasal dari mineral atau mineral corundum yang jelas (kristal oksida aluminium). Ia adalah mineral yang menjadikan ruby ​​atau agata ruby ​​mempunyai kekerasan hingga 9.0 pada skala Mohs.

Ketika kita melihat dari tingkat batu keras, ruby ​​diklasifikasikan sebagai agate yang sangat keras. Lebih tepat di bawah 1 tahap keganasan yang dimiliki oleh batu berlian. Untuk memastikan batu-batu ini kelihatan cantik, alat pemotong dengan kekerasan lebih tinggi atau lebih tinggi diperlukan.

Sementara itu, jika kita melihat rubi dengan pelbagai jenis warna, mereka mempunyai pelbagai warna antara merah merah dan merah jambu seperti darah. warna yang dihasilkan begitu indah dan kemas. Cahaya merah pada agate disebabkan oleh adanya kromium atau logam yang tahan terhadap kakisan.

Untuk masalah model, ruby ​​atau batu ruby ​​sebenarnya sangat unik dan berbeza dari batu berharga pada dasarnya. Model yang terkandung dalam agate ini hampir sama dengan salib (x). Menariknya, tanda salib boleh memancarkan cahaya atau cahayanya sendiri di tempat tertumpu atau gelap.

Yang mengatakan, cahaya atau cahaya yang timbul dari agata ruby ​​atau batu ruby ​​ini adalah khodam atau kekayaan. Inilah alasan mengapa rubi atau rubi sering dianggap sebagai pusaka yang sangat berguna bagi mereka yang menggunakannya.

Untuk dapat mencari agata delima merah atau agata ruby ​​tidak mudah. kerana sebagai tambahan kepada jarang atau jarang, agate juga disukai oleh harga yang tidak murah. Berita tentang harga batu permata ruby ​​tulen dan berkualiti tinggi boleh mencapai Rp. 100 juta.

Sesungguhnya, sekarang terdapat ramai yang menjual batu permata di pasar yang menawarkan batu yang indah. Walau bagaimanapun, kami mengesyorkan agar anda lebih berhati-hati tentang batu parmata, terutamanya untuk batu akik ruby ​​yang dijual pada harga yang agak rendah. Kerana kini ia sangat agata jenis agata ruby ​​atau batu merah ruby ​​yang palsu.

Oleh itu, penerangan ringkas rubi atau rubi. Saya berharap maklumat di atas boleh menambah pengetahuan anda tentang agate, khususnya batu permata atau ruby ​​jenis agate.

khasiat batu ruby madagaskar
khasiat batu ruby daging ungu
khasiat batu ruby gondola
manfaat dan khasiat batu ruby star
mistis batu ruby
khasiat batu ruby bawang
khasiat batu ruby daging star 6
cara merawat batu ruby

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google+
Tags :

Related : Batu Akik Ruby dan Khasiatnya

0 comments:

Post a Comment