Organisasi massa Front Pembela Islam (FPI) Kabupaten Pidie, yang dibantu sayap juangnya Laskas Pembela Islam (LPI) dan Mujahidah Pembela Islam (MPI), sangat antusias melakukan aksi nyata berupa penggalangan dana untuk para korban musibah gempa,bencana,dan pemberantasan maksiat.

loading...
Saturday, December 7, 2019

Pengertian Batu Akik

loading...

kekuatan batu akik--Agate adalah istilah untuk batu yang tidak diklasifikasikan dalam kategori batu permata. Batu agate adalah jika kita melihat agate sebagai batu cincin perhiasan, yang tidak diklasifikasikan ke dalam kategori batu permata dan mustika. Jika anda melihatnya sebagai batu yang memberikan sihir sihir tertentu (kerana angka supernatural di dalamnya), maka batu jenis ini sering disebut batu ajaib. Di dalam masyarakat suku kaum Melanesia (Indonesia dan Malaysia), batu Akik memegang pelbagai misteri dan banyak mitos yang berkaitan dengan kewujudannya untuk batu alam, yang pada gilirannya dapat menjadi komoditi bisnis, baik dalam bisnis supernatural dan non-supernatural.

kekuatan batu akik--Agate adalah istilah untuk batu yang tidak diklasifikasikan dalam kategori batu permata.
agate

Batu filsuf yang sangat dimiliki oleh orang-orang di Indonesia dan digunakan sehari-hari adalah jenis agat. Dan agate adalah sejenis batu cincin yang kekerasan di bawah kualitas batu permata dan tidak termasuk dalam batu permata. Di Jawa, terdapat juga pelbagai jenis batu berharga, tetapi jenis batu tempatan, dan lebih banyak disamakan dengan kelas agate, tidak disamakan dengan batu permata mahal. Batu-batu alam disukai oleh orang-orang yang tidak suka batu permata yang cantik dan mahal, tetapi popular kerana harga murah, bentuk dan warna yang baik (relatif kepada setiap orang) dan ada yang dianggap mempunyai semangat ghaib / kebaikan yang baik untuk pemakai yang sebahagiannya adalah batu mustika.

Nasib baik dijangka dari agate dapat memberikan aura positif bagi pemakainya, baik fizikal atau psikologi positif, seperti nasib baik untuk belas kasihan, keselamatan, kekuatan dan pukulan, untuk perawatan / kesehatan, dan kedamaian hatimu. Kebanyakan agata menyediakan sihir biasa, tetapi mereka sangat menyarankan pengguna dalam penggunaannya. Terdapat juga agat, walaupun dalam jumlah kecil, yang mempunyai ghaib yang tinggi, seperti anti-pencukur, anti-slash, dan lain-lain, yang sebahagiannya adalah mustika. Kita tidak akan menggambarkan kandungan supernatural agat yang berlebihan, kerana ghaib itu tidak dapat dikategorikan seragam, jadi kita perlu melihat batu-batu satu demi satu.

Penggunaan agate sebenarnya membawa kepada mitos daripada realiti. Kerana manfaat agate ini sangat berkait rapat dengan dunia rohani dan tidak dapat dijelaskan secara saintifik. Manfaat sifat agate biasanya bergantung kepada kepercayaan dan saran pengguna sendiri.

Berikut adalah beberapa mitos mengenai faedah dan penggunaan Agate, iaitu:

1. Manfaat dan sifat Agate for Care

Memikat pesona, dan cinta walaupun pemakai mempunyai wajah kacak

Menyediakan rasa selesa untuk rakan sekerja, isteri atau kawan anda yang menggunakan agata mustika

Menimbulkan aura positif di mana anda disayangi oleh orang di sekeliling anda.

2. Untuk Pihak Berkuasa

Memberi dan memancarkan tenaga charisma, atau kelihatan menyeronokkan tetapi juga dihormati dalam kehidupan harian anda.

Menjadikan rasa percaya diri di depan orang ramai, pemimpin atau bawahan di pejabatnya.

3. Untuk Penaklukan

Dalam komunikasi antara orang atau rundingan boleh membuat orang lain mempercayai satu sama lain, mengagumi, dan terkejut dengan apa yang dikatakan.

Bagi orang yang anda bercakap akan mengikuti nasihat yang anda katakan.

Itulah perbincangan mengenai pemahaman Agate, semoga bermanfaat bagi anda semua, terima kasih kerana melawat laman web ini.

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google+
Tags :

Related : Pengertian Batu Akik

0 comments:

Post a Comment