Organisasi massa Front Pembela Islam (FPI) Kabupaten Pidie, yang dibantu sayap juangnya Laskas Pembela Islam (LPI) dan Mujahidah Pembela Islam (MPI), sangat antusias melakukan aksi nyata berupa penggalangan dana untuk para korban musibah gempa,bencana,dan pemberantasan maksiat.

loading...
Wednesday, November 27, 2019

penyebab pompa air shimizu cepat panas dan mati

loading...

Pompa Air Panas dan Mati Sendiri
Pembaca salam, pada kesempatan ini saya akan menulis mengenai penyebab dinamo pam haba air cepat. Terdapat beberapa punca umum yang biasa, saya akan mengkaji mereka satu demi satu.

Pompa air dynamo adalah gegelung atau gegelung dawai tembaga yang berfungsi untuk memandu motor, menghasilkan gerakan pada kipas dengan putaran maksimum supaya Pompa air mampu menolak atau melepaskan air. Dalam proses motor dynamo adalah bahagian paling penting dalam Pompa air.

Pembaca salam, pada kesempatan ini saya akan menulis mengenai penyebab dinamo pam haba air cepat. Terdapat beberapa punca umum yang biasa, saya akan mengkaji mereka satu demi satu.

Jadi sama ada dinamo motor boleh bertahan lama atau tahan lama? Memandangkan pam air boleh berfungsi setiap hari dengan tempoh yang tidak pendek. Jika anda boleh memberi pendapat maka saya hanya berani mengatakan bahawa ketahanan dinamo pada pam air bergantung pada bagaimana kami menggunakannya dan sama ada pam air itu sesuai dengan kemampuannya. Sama seperti elektronik lain, pam air juga memerlukan penyelenggaraan dan peraturan dari segi penggunaan.

Kembali ke dinamo, kerosakan sebenar ke dinamo di Pompa air boleh disebabkan oleh pelbagai perkara. Ini boleh disebabkan oleh alat ganti yang disebabkan oleh kerosakan atau penggunaan yang tidak sesuai.

Berikut adalah beberapa punca Pompa air panas dinamo.

1. Kerosakan kepada Bearing Pam Air

Tanda yang biasanya berlaku ialah bunyi Pompa yang bermula kasar, ini disebabkan oleh galas yang telah rosak. Jika galas itu rosak, ia akan mengganggu putaran dinamo motor, ini menjadikan putaran sedikit lebih berat dan boleh menjadikan dynamo pam lebih mudah panas.

Untuk mengelakkan gegelung dynamo yang terbakar, lebih baik untuk melakukan pembaikan atau penggantian galas. Kerana jika memaksa ia akan membuat keadaan pam air lebih buruk, kerosakan akan merebak ke gejala-gejala lain seperti jumlah air dikurangkan, bunyi kasar dan kerosakan yang paling teruk kepada dinamo.

2. Terdedah kepada percikan air akibat kebocoran meterai

Adalah penting untuk sentiasa memberi perhatian kepada keadaan Pompa air anda, jika terdapat kelainan dalam pam seperti rembesan air, anda harus memeriksa sama ada meterai pam mempunyai kebocoran. Jika meterai seolah-olah bocor kemudian lakukan pembaikan dengan serta-merta, jangan biarkan pam berlari lebih lama kerana bimbang tentang air mengenai gegelung dinamo.

3. Kebocoran pemasangan

Dalam sesetengah kes jika terdapat kebocoran ia akan membuat haba dinamo lebih cepat, ini disebabkan tekanan air yang tidak betul. Kebocoran boleh berlaku semasa pemasangan paip di atas dan di bawah (untuk jetpump).

4. Air kosong

Sekiranya air dalam Pompa air kosong, ia tentu akan membuat dynamo atau pam menjadi panas, dalam kes ini, pam biasanya perlu dihirup terlebih dahulu. Kita mesti memeriksa pemasangan paip, injap dan meterai yang lebih rendah jika air di dalam pam kosong, lakukan penangkapan terlebih dahulu.

5. Lemah Kapasitor

Tanda umum jika kapasitor lemah memegang putaran pam air, jika ini berlaku, Pompa air akan menjadi panas dan bahkan sangat panas jika dibiarkan hidup. Sekiranya kapasitor rosak, gantikannya dengan segera.

Ini hanya beberapa penyebab Pompa air panas dinamo, mungkin berguna.

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google+
Tags :

Related : penyebab pompa air shimizu cepat panas dan mati

0 comments:

Post a Comment