Organisasi massa Front Pembela Islam (FPI) Kabupaten Pidie, yang dibantu sayap juangnya Laskas Pembela Islam (LPI) dan Mujahidah Pembela Islam (MPI), sangat antusias melakukan aksi nyata berupa penggalangan dana untuk para korban musibah gempa,bencana,dan pemberantasan maksiat.

loading...
Thursday, October 24, 2019

Cara Mengatasi Anak Menangis Minta Sesuatu

loading...

Cara Mengatasi Belanja Berlebihan

Perbelanjaan secara amnya meningkat selepas bayi dilahirkan. Bermula dari lampin, imunisasi, untuk menyediakan penjimatan untuk yuran sekolah. Sambutan ulang tahun mesti mempunyai jawatan yang berasingan untuk membuat kenangan istimewa. Ya, kebanyakan biaya terkadang sukar dipotong, tetapi itu tidak bermakna mustahil. Salah satu perbelanjaan yang boleh diselamatkan adalah membeli baju kanak-kanak. Berikut adalah 5 cara mudah untuk menjimatkan wang untuk membeli-belah untuk pakaian kanak-kanak:

Perbelanjaan secara amnya meningkat selepas bayi dilahirkan. Bermula dari lampin, imunisasi, untuk menyediakan penjimatan untuk yuran sekolah

1. Fokus pada harga

Adakah kita perlu mengorbankan kualiti dengan membeli pakaian mengikut bajet? Ini mungkin terdengar aneh pada mulanya, tetapi pada kenyataannya bayi dan kanak-kanak tumbuh pesat. Oleh itu, tidak masuk akal untuk membeli seluar berjenama bernilai ratusan ribu yang hanya digunakan selama tiga bulan. Ingatlah juga bahawa kanak-kanak cenderung tidak cuai jadi ia memalukan jika pakaian mahal mendapat noda yang tidak boleh hilang, kan?

2. Mainkan campuran dan padankan

Kadang-kadang ada baiknya untuk membeli pakaian kanak-kanak mengikut trend, tetapi ia akan lebih menjimatkan jika anda menggabungkan mereka dengan koleksi dari musim sebelumnya. Jangan malu melihat kotak yang mengandungi pakaian diskaun untuk mendapatkan pakaian baru mengikut bajet.

3. Beli pakaian neutral

Jika anda mempunyai lebih daripada satu anak, masuk akal untuk membeli pakaian uniseks atau jantina neutral, supaya mereka dapat berkongsi. Pilih warna neutral dengan model asas supaya ia boleh digunakan oleh kanak-kanak lelaki dan perempuan. Ini akan menjimatkan banyak!

4. Beli satu saiz lebih besar

Terkejut melihat betapa cepatnya anak anda berkembang walaupun dia hanya membeli seluar baru? Cuba berhadapan dengan cara membeli pakaian nombor satu saiz yang lebih besar. Ini akan menjimatkan masa dan wang kerana pakaian ini boleh berlangsung sehingga satu musim. Saiz yang lebih besar tidak penting untuk T-shirt, jas hujan, pakaian dan piyama.

5. Ketahui di mana hendak berbelanja

Banyak kedai yang boleh anda pilih untuk membeli pakaian kanak-kanak. Walau bagaimanapun, jika mencari bajet yang sesuai tidak selalu harus pergi ke pusat membeli-belah. Membeli-belah dalam talian kadang-kadang juga membantu anda menjimatkan masa dan tenaga untuk mendapatkan pakaian murah.

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google+

Related : Cara Mengatasi Anak Menangis Minta Sesuatu

0 comments:

Post a Comment