Organisasi massa Front Pembela Islam (FPI) Kabupaten Pidie, yang dibantu sayap juangnya Laskas Pembela Islam (LPI) dan Mujahidah Pembela Islam (MPI), sangat antusias melakukan aksi nyata berupa penggalangan dana untuk para korban musibah gempa,bencana,dan pemberantasan maksiat.

loading...
Thursday, January 3, 2019

Alasan Saintifik Mengapa Lelaki Tidak Dapat Menggunakan Emas

loading...

Inilah Alasan Ilmiah Kenapa Lelaki Tak Boleh Memakai Emas

Emas adalah perhiasan yang dicintai oleh semua wanita. Apa yang menarik ialah terdapat ramai lelaki yang memakai emas sekarang. Adakah ia dibenarkan? Memandangkan Islam pastinya dilarang. Ini mengikuti hadis Nabi Muhammad: "Emas dan sutera dibenarkan untuk wanita ummah saya, tetapi dilarang untuk lelaki". (HR. Nasai dan Ahmad).

https://cnmbvc.blogspot.com/2019/01/alasan-saintifik-mengapa-lelaki-tidak.html

Apakah pandangan saintifik?

Sekiranya dilihat dari sudut pandangan saintifik, ahli fizik telah membuat kesimpulan bahawa atom-atom dalam emas dapat menembusi kulit dan memasuki darah manusia, dan jika lelaki memakai emas dalam jumlah tertentu dan untuk masa yang lama, maka kesannya adalah dalam darah dan air kencing akan mengandungi atom emas dalam peratusan yang melebihi batas (dikenali sebagai "penghijrahan emas"). Dan jika ini berlaku, ia akan menyebabkan penyakit Alzheimer.

Alzheimer atau Zheimer sendiri adalah penyakit di mana seorang lelaki kehilangan semua kemampuan mental dan fizikalnya dan menyebabkan dia kembali seperti seorang anak. Zheimer tidak penuaan biasa, tetapi dipaksa atau dipaksa penuaan.

Islam membenarkan wanita memakai emas. Kerana perlu diperhatikan bahawa wanita tidak mengalami masalah ini kerana setiap bulan, zarah berbahaya ini keluar dari tubuh wanita melalui haid (haid). Kedengarannya sangat lucu jika seorang lelaki cuba datang ke bulan kerana dia memakai emas. Adakah satu perkara yang sebenarnya mustahil.

Emas dalam bentuk serpihan dan bercampur dengan ramuan lain juga tidak dibenarkan. Kerana ia masih mengandungi emas. Lelaki perlu sedar tentang perkara ini. Jika mayat mereka telah terjejas, bukan sahaja mereka akan dirugikan tetapi orang terdekat akan merasa seperti itu.

Dalam hadith Nabi, jelas juga bahawa ini benar kerana Islam mengasihi kita semua. Islam melarang kita untuk mengelakkan penyakit ini. Tetapi kita sebagai manusia mengabaikan ini. Kami lebih sukar diberitahu sehingga penyakit itu menghampiri kami. Selepas itu apa yang anda rasa? Menyesal, saya fikir begitu. Sebelum penyesalan, kita tidak akan pernah tahu apa yang bernilai. Kami suka membazir. Walaupun ini adalah badan kita, kita merasakannya.

Oleh itu, saya merayu kepada lelaki untuk tidak menggunakan emas lagi. Lebih baik memberi emas kepada wanita supaya mereka gembira. Sebenarnya membuat seseorang bahagia mendapat manfaat, dan orang yang memberi juga akan mendapatkan kebahagiaan mereka sendiri dengan melihat orang lain bahagia.

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google+

Related : Alasan Saintifik Mengapa Lelaki Tidak Dapat Menggunakan Emas

0 comments:

Post a Comment