Organisasi massa Front Pembela Islam (FPI) Kabupaten Pidie, yang dibantu sayap juangnya Laskas Pembela Islam (LPI) dan Mujahidah Pembela Islam (MPI), sangat antusias melakukan aksi nyata berupa penggalangan dana untuk para korban musibah gempa,bencana,dan pemberantasan maksiat.

loading...
Monday, December 2, 2019

Batu Akik Sulaiman Madu dan Harganya

loading...

Harga Batu Akik Sulaiman sangat mahal. Harga antara 750 ribu hingga jutaan rupiah. Sulaiman Enis agate memang banyak jenis dan Sulaiman Madu merupakan salah satu pecinta dan pengumpul agate kegemarannya. gaya dan warna serupa dengan agata Sulaiman Kurung. Warna coklat bercorak dengan penampilan yang tenang dan sejuk. Sulaiman Agate Madu mempunyai warna coklat kemerah-merahan, sama dengan warna madu.

Sulaiman Agate Madu 

Fungsi agate ini boleh menjadi unsur yang indah dan unsur mistiknya juga. Sekiranya seseorang melihat agata jenis ini kerana unsur keindahan, maka ia dipercayai dapat memperoleh sifat-sifat yang terkandung di dalamnya. Kekasih jenis agat Sulaiman Madu percaya bahawa kandungan mistik sangat luar biasa. Tetapi janganlah jatuh ke dalam penyembahan berhala. Jika ya, sudah pasti maksud menggunakan agate ini adalah salah.

batu akik nabi sulaiman asli

Harga Sulaiman Madu agate di pasaran agak mahal. begitu banyak agata sulaiman palsu dan tiruan muncul, kerana permintaan itu boleh dikatakan melambung tinggi. Oleh itu, bagi anda yang berniat untuk mempunyai jenis asal Sulaiman Madu . Harus berhati-hati dan ekstra ketika hendak membeli batu itu.

Jangan mudah dicobai oleh tawaran Sulaiman Madu agate, harga terlalu rendah. Kerana kadang-kadang ia adalah batu palsu. Pastikan anda juga membelinya pada penjual yang dipercayai. supaya tidak menjadi mangsa penipuan, yang selalu berlaku kerana pengabaian dan penolakan rayuan penjual nakal.

khodam batu sulaiman madu

Sulaiman Daud jenis agat mula menempah sekali lagi, ramai pengumpul penggemar agate sedang melihat jenis agate ini. Di zaman moden masih banyak orang yang percaya bahawa agata sulaiman daud memberikan aura positif (+) apabila digunakan. Apabila dilihat dari segi estetika, batu akik ini mempunyai motif yang indah, mempunyai nilai artistik tertinggi.

Pada zaman purba jenis agata sulaiman sangat popular di kalangan orang tua, tentu saja, seperti digabungkan dengan majis, istilahnya adalah kod yang terkandung dalam agate. Sebaliknya, dari 2014 hingga 2017 banyak peminat batu muncul dari muda atau tua, dan fungsi fungsi agat mula hilang kerana ramai yang dikagumi dari segi warna dan motif. Reka bentuk dan bentuk juga berubah dari bentuk cincin, pendants dan lain-lain jenis pernak-pernik.

Demikian artikel mengenai Solomon Agate, mungkin berguna

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google+
Tags :

Related : Batu Akik Sulaiman Madu dan Harganya

0 comments:

Post a Comment