Organisasi massa Front Pembela Islam (FPI) Kabupaten Pidie, yang dibantu sayap juangnya Laskas Pembela Islam (LPI) dan Mujahidah Pembela Islam (MPI), sangat antusias melakukan aksi nyata berupa penggalangan dana untuk para korban musibah gempa,bencana,dan pemberantasan maksiat.

loading...
Tuesday, October 22, 2019

Puisi Orang Gagal

loading...

puisi pendek tentang kegagalan
Puisi Gagal

Saya takut orang lain akan menghina saya jika saya sendiri.

Saya takut orang lain akan menertawakan saya, jika saya berani berbeza.

Saya takut orang lain akan berfikir saya gila, jika saya berani mencuba perkara baru.

Saya takut orang lain akan mengasingkan saya, jika saya tidak sesuai dengan pandangan mereka.

Saya takut orang lain akan menggoda saya, jika saya menggunakan cara saya sendiri.

Saya takut orang lain akan menganggap saya aneh, jika saya melakukan sesuatu yang berbeza dari cara yang dilakukan oleh kebanyakan orang.

Saya takut orang lain akan menghina saya jika saya sendiri.  Saya takut orang lain akan menertawakan saya, jika saya berani berbeza.

Saya takut ...

Saya takut ...

Saya takut ...

Saya takut dunia akan membuang saya ke dalam jurang kesepian jika saya cuba untuk menjadi siapa saya ......

Saya sangat takut .....

Jadi lebih baik saya menjadi seperti kebanyakan orang yang hanya mengharapkan gaji standard dan tidak mencabar.

Tidak perlu mengambil risiko untuk mendapatkan kehidupan yang lebih baik.

Tidak perlu mengganggu mimpi kerana mimpi hanya untuk orang gila.

Tidak perlu berjuang melalui perjuangan perjuangan untuk merealisasikan mimpi itu.

Tidak perlu kebuluran untuk makan sekali sehari untuk mengumpulkan modal.

Anda tidak perlu berasa sedih kerana anda mempunyai impian tinggi yang orang lain tidak faham.

Tidak perlu tidur kurang masa lapang setiap hari untuk cita-cita tinggi.

Tidak memerlukan ini, tidak perlu ...

Hanya mudah, nikmati kehidupan standard, pendapatan standard, nasib standard .....

Siapa tahu, esok pasangan loteri boleh meletup hingga berbilion-bilion.

Siapa tahu ...

Adalah lebih baik untuk menonton opera sabun semasa tidur, nikmat …

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google+

Related : Puisi Orang Gagal

0 comments:

Post a Comment